Novinky

Příběh o tom, jak ALPINA kdysi postavila prototyp i8 se 460-koňmi

6. 7. 2019

author:

Příběh o tom, jak ALPINA kdysi postavila prototyp i8 se 460-koňmi

Zahraniční redaktor Horatiu Boeriu se podělil o zajímavý příběh z letošního února, kdy se zůčastnil představení nové ALPINY B7, při kterém měl tu čest jíst a popíjet s generálním ředitelem společnosti ALPINA Andreasem Bovensiepenem. Bovensiepen je fascinujícím člověkem a jeho znalost automobilů přesahuje mnoho vedoucích pracovníků z tohoto oboru. Je také dobrým vypravěčem příběhů a jeden o jeden se podělil i s výše zmíněným redaktorem Horatiem.

Řekl mu, že ALPINA kdysi (nezmínil konkrétní dobu) pracovala na projektu, vycházejícího z modelu BMW i8. Myšlenkou bylo zdokonalit toto již tak skvělé auto na úroveň vozů ALPINA. Bovensiepen navíc řekl, že auto testovali na veřejných komunikacích, ale zajistili, aby prototyp neměl typickou poznávací značku Buchloe (kde společnost sídlí) a tím odradili poteniconální špionážní fotografy. V té době už mu šéf ALPINY neprozradil žádné konkrétní detaily, tedy až na to, že se jednalo o hodně zajímavý projekt, zejména tedy proto, že auto mělo oproti klasické i8 o 100 koní více.

Nyní se ale rychle přesuňmě do minulého týdne, kdy se v Mnichově konala akce #NextGen, po níž následovala návštěva sídla společnosti ALPINA. Toho večera se Bovensiepen opět přidal k Horatiovi a několika dalším novinářům na bavorské večeři. Vedle Horatia se na večeři posadil redaktor David Tracy ze zahraničního magazínu Jalopnik, který je automobilovým nadšencem a má rád staré a cool příběhy.

Po pár Weisbeerech (pivech) se Horatio podělil s Davidem o výše popsaný příběh a ten se ihned o toto téma začal zajímat. Po ruce měli i samotného ředitele společnosti ALPINA a tak si mysleli, že je skvělá příležitost dozvědět se o tomto tématu víc.

Tady vám popíšu, co zjistili. ALPINA skutečně použila BMW i8 jako testovací základ, aby zjistili zda mohou vylepšit nejenom výkon, ale také jeho ovladatelnost pomocí série aerodynamických vylepšení. Řekl jim také, že za účelem zvýšení výkonu bylo zapotřebí i výkonnějšího motoru. Jediný BMW motor, který by se v podstatě do i8 vměstnal, je čtyřválcový dvoulitr. I tak se to ale neobešlo bez úprav zadního pomocného rámu, které zahrnovaly řezy do této konstrukce. Přidání těžšího motoru by nebyl žádný problém, protože vzhledem k umístění článků baterie by si i8 stále udržela skvělý poměr rovnováhy.

Jen pouhým namontováním lepšího motoru inženýři v ALPINĚ přidali autu 100 koňských sil k původním 360 koním. Bovensiepen rychle dodal, že už v tu chvíli byla i8 na úrovni standardů ALPINA a dostatečně rychlá na to, aby uspokojila mnoho chutí.

Co by to ale bylo za novináře, kdyby nechtěli vědět ještě více informací. A tak se Andrease zeptali, zda nemá nějaké fotografie prototypu ALPINA i8. K jejich překvapení Bovensiepen vytáhl svůj iPhone a začal se vracet o mnoho let zpět, aby našel fotografie. Po několika minutách hledání byl připraven to vzdát, ale dvojice novinářů ne. Proto ho laskavě požádali, aby se dále „brodil“ tisícemi fotografií ALPINA. O několik vteřin později už konečně mohli vidět jedinou i8 postavenou společností ALPINA. Auto prý mělo černý lak, typická litá kola ALPINA, mělo upravený přední nárazník se sportovním spojlerem a závodní křídlo vzadu.

Vůz měl navíc rozšířené blatníky, které mu daly širší postoj a navýšily jeho sportovnost. Stručně řečeno se jednalo o BMW i8 na steroidech, které bylo mnohem blíže ke správnému plug-in hybridnímu supersportu.

Pod vlivem přibývajících piv chtěl Horatio vidět další fotografie. Bohužel, z osobních důvodů, které popsal Bovensiepen, byla jeho žádost odmítnuta. Přesto byl rád, že se dozvěděl tak skvělý příběh. A my jsme rádi také!

Zdroj: bmwblog
Zanechte komentář