Novinky

Jak dlouho tu podle BMW budou spalovací motory?

5. 7. 2019

author:

Jak dlouho tu podle BMW budou spalovací motory?

Pokud alespoň lehce sledujete, jak jdou prodeje v automobilovém průmyslu, tak jste si možná všimli, že prodeje spalovacích motorů jdou raketově dolů. Přesto, BMW říká, že dieselové motory tu zůstanou alespoň další dvě desetiletí, zatímco benzínové ještě dalších 10 let navíc.

V nedávném rozhovoru pro Automotive News, vedoucí vývoje BMW Klaus Frohlich řekl, že vidí naftové motory ve výrobě tak asi dalších 20 let, zatímco zážehové motory mají před sebou ještě dobrých 30 let. Myslí si také, že široké přijetí elektrifikovaných automobilů není zdaleka tak úspěšné, jak se zdá. „Přechod na elektrifikaci je přehnaný. Elektrická vozidla stojí více, pokud se bavíme o surovinách pro baterie. To bude i nadále pokračovat a mohlo by se to zhoršit, jakmile se zvýší poptávka po těchto surovinách,“ řekl Frohlich.

Pro některé lidi to může být studená sprcha, ale je to pravda. Ostatní výrobci to možná neříkají, ale je to problém a mohlo by se stát, že později se z toho stane ještě větší a globálnější problém. BMW nyní tvrdě pracuje na tom, aby zajistilo, že se jedná o suroviny z bezpečných dolů, které nevyužívají děti k práci nebo neporušují morální etiketu. I proto BMW nedávno oznámilo, že bude vzácné zeminy těžit výhradně v Austrálii a Maroku, aby si byli jisti, že ví odkud suroviny pochází a nedělají to, co ostatní automobilky.

Ale nyní zpět ke spalovacím motorům. Frohlich zmínil, že klasické motory sice nebudou ještě nějakou dobu nadobro pryč, ale že některé z nich jsou na cestě k vyřazení, prostě proto, že jsou příliš drahé. Například dvanáctiválce se blíží ke svému konci: „Každý rok musíme investovat do vylepšení V12 kvůli emisním předpisům, zejména v Číně. A když V12 představuje přibližně 5000 prodaných kusů ročně po celém světě, včetně Rolls-Roycu, náklady na aktualizaci jediné jednotky [jednoho auta] jsou několik tisíc euro,“ doplnil Frohlich. To znamená, že v roce 2023 se rozloučíme s těmito motory na vozech BMW i Rolls-Royce.

Dokonce i osmiválce by se mohly brzdy dočkat svého konce, i když se je BMW snaží ve výrobě udržet co nejdéle. Zdá se, že evropští zákazníci se budou muset rovněž rozloučit s klenotem v podobě dieselového motoru B57S se čtyřmi turby stejně jako s 1,5 litrovým tříválcovým dieselem.

Zdroj: bmwblog
Zanechte komentář